Gerek yolcu gerek kazanç sağlama açısından her türlü zor bir süreçte olduklarını ifade eden Alkan, “Yaklaşık 22 yıldır bu sektörün içerisindeyim. Yaptığım 22 yıllık iş sürecim boyunca en kötü sezonu geçiriyoruz. En kötü sezon diye nitelendirme sebebim; ilk başta maliyetlerin yani yakıtın artması ve Havalimanıyla –devletle şu anda rekabet içerisindeyiz- uçak fiyatlarını oldukça dip tutması bizim taşımacılığı en olumsuz şekilde etkileyen faktörlerden biri oldu. Uçaklar haddinden fazla etkiledi. Mazot fiyatlarının artması bizim maliyetleri ister istemez etkiledi”

Bu durumlar karşısında bilet fiyatlarını arttırmak zorunda kaldıklarını kaydeden Alkan, şunları söyledi; “Geçen seneye oranla yaklaşık %150 gibi bir artış söz konusu ama mazota baktığınız zaman mazot daha fazla arttı. Fakat biz aynı oranı yansıtamıyoruz. Vatandaşın alım gücü düştüğü için ister istemez bizde etkileniyoruz. Sadece yolcu olarak değil arabada emanet bile düştü. Millet artık bir şey bile gönderemiyor. Geçen sene biz bagajlarda emanet koymak ve yolcunun bagajını koymak için yer bulamazdık. Şimdi bagajlarda yer var”

“DAHA ANA SERVİSİ DOLDURAMIYORUZ Kİ BİZ EK SERVİS AÇALIM”

En kötü sezonu geçiriyoruz (2)

Doluluk oranları hakkında konuşan Alkan, “Haziran ayının başıyla haziranın sonuna kadar okulların tatil olduğu dönemde yükseklik vardı. Fakat aynı oranı okullar açıldığında yakalayamadık. Daha çok özel araç ve uçaklar etkiledi. Şu sezonda bizim en az Bursa’ya İstanbul’a ayriyeten ek servis yapıyor olmamız gerekiyordu. Daha ana servisi dolduramıyoruz ki biz ek servis açalım. Önümüzü görebiliyor muyuz? Asla. Çünkü şimdi üniversiteler açılacak listelere bakıyoruz; Artvin’e batıdan bir yolcu gelmiyor. Artvin’den de dışarıya okumaya giden öğrenci sayısında düşüş var. Önceden sahilde Ordu’da, Giresun’da, Samsun’da bir sürü fen lisesinde okuyan öğrencimiz vardı. Şimdi onların hiçbiri yok. Fen lisesini bırakın artık üniversite okuyan kimse kalmadı. Var tabiî ki ama ya azalma var ya da otobüsle seyahatte düşüş var. Öğrenciler açısından ayın sonuna doğru yoğunluk oluyor. Buradan yok, yoğunluk yine karşı taraflardan. Artvin’deki öğrencinin şu anda %80’i doğudan geliyor. Öğrenci yoğunluğu doğudan o da pek fazla bizi etkilemiyor. ”

“EN BÜYÜK TEMENNİMİZ MAZOTUN ARTMAMASI”

Artvin Fen Lisesi’nden Türkçe Rock Rüzgarı Artvin Fen Lisesi’nden Türkçe Rock Rüzgarı

En kötü sezonu geçiriyoruz (3)

Güncel fiyatların 6. aydaki fiyatlarla aynı olduğunu belirten Alkan, “Artış olmaz çünkü vatandaşın alım gücü zaten düştü. Bu alım gücü bu kadarsa biz fiyatı arttırdığımız zaman daha da düşecek. İnşallah, en büyük temennimiz; maliyetlerin yani mazotun artmaması” diyerek seferlerinden ve sefer fiyatlarından bahsetti. Alkan, şunları ekledi;

“Artvin-Ankara, Artvin- İstanbul, Artvin –Bursa olmak üzere Lüks Artvin Seyahat bünyesinde 3 hat mevcut. Fiyatlarımız; Artvin-Ankara 750 TL, Artvin- İstanbul 1040 TL, Artvin –Bursa 1000 TL olmak üzere düzenlenmiştir. Bizim bünyemizde çalışan Bingöl Seyahat diye firmamız var. O da Artvin’den Diyarbakır, Urfa, Antep, Kahramanmaraş, Hatay ve Antalya’ya kadar seferlerini uzattı. Onların fiyatları değişkenlik gösterdiği için sabit, fiyat veremiyorum”