YEREL
Giriş Tarihi : 05-06-2021 11:15   Güncelleme : 05-06-2021 11:15

“Bizim gümrükten geçip tekrar işlem yapılmasına gerek yok “

Kemalpaşa Belediye Başkanı Ergül Akçiçek, sınır kapılarının açılmasına yönelik turizm alanında Kemalpaşa’nın nasıl önemli bir rol üstlendiğini yaptığı konuşma sırasında değerli açıklamalarda bulundu.

1 Haziran günü ülke genelinde uygulanan normalleşmeye yönelik yapılan kısıtlamaların belli bir kısmının kalkması ardından Akçiçek’e yapılan ziyarette sınır kapılarına yönelik Kemalpaşa’nın ne kadar önem arz ettiğini dile getirdi.

Turizm değeri

Akçiçek, Kemalpaşa’nın turizm anlamında değerinde şu ifadeler ile bahsetti “ Başta bu hastalık konusundan yola çıkarak bunun önlemlerini alarak biz kapının açılmasından yanayız. Bu bölgede 500-600 adet küçük çaplıda olsa tekstil iş yerlerimiz var, dükkânlarımız var ve orada çalışanlarımız var insanların ekmek kapısıdır. Şu anda hiç olmazsa yarısından fazlası açılırsa ekmek yerse vatandaşımız iyi olur. Tabi sınır kapısındaki önlemler sık sık kontrolleri elden bırakmayarak alınması lazım pisiyar testi ve vatandaşın aşı olduğuna bakılması gerekiyor. Bunu kontrollünü elden bırakmadan sınırımızın açılması çok iyidir, özellikle bizim İlçemiz için çok iyidir diyebiliriz. Nedenine gelecek olursak bizim İlçemizde sadece Artvinli, Hopalı, Borçkalı ve Kemalpaşalı esnaf yok, insanlar yok. Türkiye’nin her bölgesinden esnaf var Gaziantep olsun, Denizli olsun her bölgeye Kemalpaşa İlçemiz tekstil konusunda Türkiye’deki her bölgeye hitap ediyor ve o bölgedeki tekstil atölyelerimizin bu bölgeye gelip onlardan ekmek yemesi de bu bölgenin ekmek yemesine faydası oluyor “dedi.

TIR’ın kuyruğu

Sınırda yer alan ve ciddi bir alana kadar yayılan tırların oluşturduğu kuyruk hakkında açıklamalarda bulunan Akçiçek, “ Kapıdaki geçişlerde Gümrük Bakanlığının bir çözüm bulması lazım. Şimdi oradaki tır şoförlerimiz, o emekçi arkadaşlarımız şu anda günlerce kuyruklarda bekliyorlar. Bunun yiyeceği var, içeceği var, lavabosu var bununla birlikte vatandaş perişan halde. Gümrüklerdeki geçişleri daha rahat nasıl yaparız diye bir çalışma yapmaları lazım. Gelen Bakan yardımcısının veya Bakanın bu alanda çözümü yok niye, hem fazla geçiş bizim Karadeniz bölgesinde sahil bölgesi olduğundan dolayı ulaşımı kolay olduğundan burada bir yoğunluk var ama yoğunluk var derken bu yoğunluğu biz devlet olarak çözmek zorundayız bu anlamda sıkıntı iki tarafta da var. Dünyada olan tek gümrük geçişli uygulama var yani sadece bizde işlem yapıp Gürcistan gümrüğünde de daha işlem yapmadan sadece güvenlik kontrolü yaparak geçebilir. Bizim gümrükten geçip tekrar işlem yapılmasına gerek yok, tek gümrükleme ile geçilebiliyor. Bunun dışında ne olur başka geçişler yapılabilir, başka geçişlerle birlikte personel artırımı yaptırılabilir ve biraz daha bu noktada çalışan kesim o gümrükteki çalışan memurlarımızın da bu işini minimuma indirebilirsiniz bunun başka yolu yok, zor. Bence bizim gümrük şu anda ulaşım olarak rahat ve kolay olduğu için yoğunlukta normal olarak bizde oluyor. Buna devletimizin el atması gerekiyor bu kadar insana yazıktır, günahtır gerçekten “ ifadelerine yer verdi.

Deniz ferahlığı

Akçiçek, sahil kenarlarının ve denizlerinin temiz olmasına yönelik şu açıklamalarda bulundu “ Pandemi sürecinde tabi ki esnaflarımız şu anda sıkıntıda. Bir sürü borcu olan esnaflarımız vardı ve bir sürü malzeme alıp zarar yapan esnafımız oldu. Şimdi biz bölge olarak bu hastalık bitti mi kısıtlamalar bittiğinde bizim bölgemizde hem esnaflarımız hazır hem de tesislerimiz, turistler için gelebilecekleri bölümler açık onda sıkıntı yok hijyenik olarak her türlü hizmete hazırız.  Karadeniz’de balığın en iyi olduğu İlçe Kemalpaşa’dır bu konuda iddialıyız balık çünkü sahilimizde balık alanımızda avlanıyor ve 10 dakika içinde bir tavadadır işte böyle bir yerdeyiz. Turizm olarak denizimiz temiz ve burada sanayi yok, hava kirliliği yok hiçbir atık yok göremezsiniz bundan dolayı denizimizde temizdir aynı zamanda doğamızda temiz. Plajımız turizm açısında da uygun bunlarla birlikte normal hijyenik alanı zaten biz sağlamaya çalışıyoruz özellikle yaz aylarında çevreye, temizliğe çok dikkat ediyoruz Kemalpaşa bu konularda halkımıza hizmet etmeye hazırdır “dedi.

Hastane talebi

Akçiçek, hastane taleplerine yönelik şu ifadeleri kullandı “ Hastane aslında çok büyük bir ihtiyaçtır ve bizimde hastane talebimiz var. Büyük bir ihtiyacın ötesinde aslında bizim bölgede Hopa ve Kemalpaşa’nın yakın olduğu ve Hopa’nın da toparlanabileceği bir bölge hastanesi daha yapılabilir.  Gürcistan’a yakın olduğumuz için bu bölgeden aslında sağlık turizmine de faydası olabilecek bir hastane yapılması gereklidir. Buna biraz daha büyüklerimiz, devlet büyüklerimizde yardımcı olabilirler. Hastane için büyük bir arsa gerekiyor ve elimizde büyük bir arsa maalesef yok. Şu anda mevcut alanda eski hastanede kalan bir bölüm var, o bölümde üç katlı ve tam tesisatlı bir hastane acilin olduğu bir çalışmada bizde yardımcı olduk umarım yakında ihale olacak inşallah yapılır diyoruz. Yapılması gereken entegre büyük bir hastane Hopa, Kemalpaşa ve gelen turistler bakımından çok daha yararlı olacaktır “ dedi.

Hedef projeler

İlerleyen süreçteki projelerine yaptığı açıklamada yer veren Akçiçek, “ Bugüne kadar altyapı, derin deşarj ve yol gibi bu tür şeyleri yaptık. İlçemizde yol yoktu ve biz yolları yaptık öncelik olarak işte buradan sonra yapacağımız en öncelikli proje Kemalpaşa’da bulunan sahildeki büyük alana bir halk plajı yapmak istiyoruz, bunun ardından kreş yapmak istiyoruz ve bu alanda çalışmamız var. Aslında Kemalpaşa’da kamuya ait arazimiz yok bizim bundan dolayı arazi sorunlarımız var fakat plan ve projelerimizi elimizden geldiğince yapmak istiyoruz.  Doğa ile birlikte dağlarımızda yürüyüş yolları ve bazı şelalelerimiz var o yerlerde çalışmalarımız olacaktır “ dedi.

Kooperatif

Son olarak yaptığı kooperatif açıklamasında kadınlara yönelik yapılan desteklere de yer veren Akçiçek, “Kadın kooperatifimiz şu anda yok ama kadın inisiyatifi grubumuz var. Biz onları destekledik, onlara binamızda bir büro verdik çalışabilecekleri ve yapacakları üretimlerde onları destekliyoruz. Bunların dışında Kemalpaşa’da çay kooperatifimiz var 4000 kişi bu çay kooperatifine ortak biz buna da destek veriyoruz aslında her alana destek vermeye çalışıyoruz. Bunun pazarlamasında, başta üretime başlarken maddi, manevi desteğimizi sürdürüyoruz. Biz bu kooperatifi ayakta tutmak zorundayız. Bölgemizde bizim bir kilisemiz var denize yakın konumda güzel bir yerde. 1800’lü yıllardan kalma kilisedir bizler küçükte olsa temizlik ve bakım çalışmalarını yaptık ama bu konuda hem ülkemizden hem dışarıdan bu konuda bizi destekleyecek bir sponsor arıyoruz. İnşallah bu konuda yardımcı olan olur ve kilisemizi ülkemize uluslararası turizm değerine kazandırmış oluruz “dedi.