YEREL
Giriş Tarihi : 01-11-2021 17:52   Güncelleme : 01-11-2021 17:52

“Bizim Sporlarımız Ralliye Çok Müsait”

Kemalpaşa Gençlik ve Spor İlçe Müdürü Teoman İlker Turaman, kurum olarak projelerini anlattı.

Turaman, Kemalpaşa’ya turizmi kazandırmak için çılgın projem diye adlandırdığı Artvin'in belli noktalarında belli köylerinde otomobil sporlarında ralli yapılması projesi için çalışmalar yürüttüğünü belirterek, “Bizim köy yollarımızın otomobil sporlarında ralliye çok müsait olduğu yönünde bir fikrim vardı bununla ilgili hatta güzel bilgiler proje oluşturması yönünde Artvin'in belli noktalarında belli köylerinde otomobil sporlarında ralli yapılması ile noktasında niye Fethiye olmasın diye bir Mersin olmasın mantığı ile yola çıktım. Bizim yollarımız bu sporun yapılmasına çok uygun Türkiye’de iki üç yerde var bu yarışların yapılabildiği dördüncüsü niye bir Artvin olmasın düşüncesindeyim” dedi.

Teoman İlker Turaman, her zaman gençlere neler kazandırılabilir, devlete millete nasıl faydalı bireyler haline getirilebilir için tüm imkânsızlıklara karşı gerçekleştirilecek projelerle çalışmalar yaptıklarını belirtti.

“Devlet bizim vatan bizim her şeyimiz bizim başka gidecek yerimiz yok burada yaşayacaksak hep birlikte yaşayacağız o yüzden gençlerimizi bir arada tutmak bizim görevimiz bunun için çalışıyoruz” diyen Kemalpaşa Gençlik ve Spor İlçe Müdürü Teoman İlker Turaman, “Mevcut imkânsızlıklarda bir şeyler yapmaya çalışıyoruz ve yaptığımız hizmetlerin hiç birinde bir art niyetimiz yok. Hep gençlerimize çocuklarımıza ne kazandırırız onları devlete millete nasıl faydalı birer biri haline getirebiliriz bu düşüncede bu mantıkla ilerliyoruz. Çünkü devlet bizim vatan bizim her şeyimiz bizim başka gidecek yerimiz yok burada yaşayacaksak hep birlikte yaşayacağız o yüzden gençlerimizi bir arada tutmak bizim görevimiz bunun için çalışıyoruz” şeklinde konuştu.

“İlçe Stadı Ve Açık Spor Alanları Yapılması İlgili Projemiz Var”

Teoman İlker Turaman, “Projelerimizden bahsedecek olursak sahilde dolgu alanı ile ilgili bir çalışmamız var. Sahile yapılacak olan okulun arka tarafındaki dere ıslahından kalan alanın biraz daha genişletilip ilçe stadı ve açık spor alanları yapılması ilgili projemiz var. Okul inşaatı ile beraber yürütülecek onunla ilgili çevre ve şehircilikten ıslah onanması bekliyoruz. Onay geldikten sonra o alan limana doğru biraz daha genişletilecek yakışık 13 dönüme yakın bir arazi oluşacak oraya hem ilçe stadı aynı zamanla açık spor alanları; tenis kortları, voleybol sahası, basketbol sahası şeklinde açık spor alanı aynı zamanda okulun ön tarafında kapalı spor salonu inşası şu anda projelerimiz içerisinde.

Burada görev yaptığım iki yıllık süre içerisinde 19 Mayıs kutlamaları töreninde Samsun'dan yamaç paraşütü kulübünden arkadaşlarım geldiler burada yamaç paraşütü gösteri uçuşumuz oldu. burada ilçemizin yapılabilecek sporlar olarak yamaç paraşütünün de ekstrem sporlar içerisinde uygun bir araziye ve coğrafyaya sahip olduğunu gösterdik bununla ilgili proje hazırlığı yaptım. Burada Cefoka Tepesi diye bir yer var 910 rakımlı. Konum olarak 2 ilçenin sınır noktası bir tarafı Borçka bir tarafı Kemalpaşa. Oradan take-off deniyor kalkış noktası yapıp sosyal tesis ile beraber bu hava sporları ile ilgili şenliklerinin hava sporları aktivitelerin yapılabileceği bir yer oluşturma noktasında bir projemiz var. Hatta nasip olursa havalar iyi giderse kasım ayı içerisinde de gelip test uçuşu yapacak arkadaşlarımız. Birkaç tepede uçuş yapıldı Esentepe ve Üçkardeş tepesinden hem rüzgâr alma yönünden hem de doğa güzelliği olarak manzara olarak çok uygun olduğu yönünde olumlu görüş aldık. Orası orman arazisi orman bölge müdürlüğü ile görüşmem olacak proje şuan taslak aşamasında ilgili kurumlarla görüşüp daha resmi daha ciddi bir hal alması için girişimimiz olacak. Eğer gerçekleşirse Kemalpaşa'nın değerine değer katacağına inanıyorum amatör sporlar gençlerin sosyal ve kültürel alanda başarı elde etmesi noktasında evet amatör sporlar bizim için önemli ama hobi sporları ekstrem sporlar da ülkemizde turizmin gelişmesi için çok önemli bir yere sahip. Bu tarz sporlar çok fazla bilinmiyor dağcılık olsun, yamaç paraşütü olsun trekkinggibi doğa sporları daha çok tatilci insanların ilgisini çekiyor. Bölge turizminin gelişmesi Bir de coğrafi olarak da tam uluslararası ticaret yolunun çıkış noktasındayız Sarp gibi bir değere sahibiz. burada ekstrem sporların gelişmesi uluslararası alanda Karadeniz Bölgesi’nde bu coğrafyaya sahip başka bir yer yok. Mesela Batum’da bir yamaç paraşütü yapmak isteseler sahilde bu görseli bu güzelliği yakalayamıyorlar tepeler daha içeride çünkü. Fethiye Babadağ’da insanlar Take-off alanına gitmek için 45 dakika yol gidiyorlar eğer bizim bu projemiz hayata geçerse 15 dakika sürüyor tepe noktaya ulaşmak. Aynı zamanda çadır kampı ve karavan kampı şeklinde de ilerleyen süreçte değerlendirilir” diye konuştu.

“İlçe Çok Görsel Şölenlerimiz Var Ama Yatırımla İlgili Özen Gösterilmediği İçin Bilinmiyor”

Karadeniz turları içerisinde de insanların Hopa’ya kadar gelip oradan içeriye gittiklerini ifade eden Kemalpaşa Gençlik ve Spor İlçe Müdürü Teoman İlker Turaman, “Hopa'dan içeriye Karagöl Şavşat taraflarına yöneliyor. Eğer bu yatırımı buraya kazandırabilirsek Hopa’dan içeriye değil direkt bu tarafa doğru çekmiş olacağız Karadeniz turlarını. İlçe çok görsel şölenlerimiz var ama yatırımla ilgili özen gösterilmediği için bilinmiyor. Mesela Karadeniz sahilinde Trabzon'dan bu tarafa en güzel sahillerden birine sahibiz aslında am Artvin’dekiler dışında çok fazla kullanmıyor.

Bizim köy yollarımızın otomobil sporlarında ralliye çok müsait olduğu yönünde bir fikrim vardı bununla ilgili hatta güzel bilgiler proje oluşturması yönünde Artvin'in belli noktalarında belli köylerinde otomobil sporlarında ralli yapılması ile noktasında niye Fethiye olmasın diye bir Mersin olmasın mantığı ile yola çıktım. Bizim yollarımız bu sporun yapılmasına çok uygun Türkiye’de iki üç yerde var bu yarışların yapılabildiği dördüncüsü niye bir Artvin olmasın düşüncesindeyim. Tabiri caizse çılgın projelerimden birisidir bu sporu buraya kazandırmayı çok istiyorum çünkü dünya çapında çok sevilen bir spor. Şöyle bir eksisi ilçenin veya ilin konaklama noktasındaki yetersizliği. Tesisleşme noktasında ağır maliyeti olan bir şey ilçe müdürü olarak beni aşar belki ama bu coğrafyanın bu doğanın buna elverişli olduğu yönünde bir fitili ateşlemiş olmak bile güzel” şeklinde konuştu.