Hopa Laz Böreği, Hamsili Ekmek, Hopa Çayı, Likapa, etnografik eserler ve daha fazlası Artvin Günlerinde İstanbul Maltepe’de olacak.

İstanbul’da 24-27 Kasım tarihleri arasında yapılacak olan ‘Artvin Günlerine’ Hopa da hazırlık yapıyor.

Hazırlıklar ile ilgili açıklamalarda bulunan Hopa Belediye Başkanı Taner Ekmekçi, ilçenin kültürünü İstanbul’a taşıyacaklarını aktardı.

Konu ile ilgili açıklamalarda nulunan Hopa Belediye Başkanı Taner Ekmekçi, “İstanbul Maltepe'de Artvin tanıtım günlerine katılacağız. Hopa Belediyesi olarak, Hopa Kültür Evi, Hopa Müzesi olarak Hopa'nın etnografik eserlerini orada sergileyeceğiz. Arkadaşımız Ulvi Dişli bu konuda ihtisaslı bu arkadaşımızın önderliğinde Hopa’yı tanıtacağız. Yaşanmış eserleri orada tanıtıma götürdüğümüzde oradaki Hopalılar da gelecekler daha önceki atalarının nasıl eserler bıraktığını, ne tür yaşanmışlıkları olduğunu oradaki eserlerle birlikte eski hayatları görecekler. Hopa’nın etnik grupları var Hemşinliler, Lazlar, Gürcüler var. Hopa göç alan bir ilçe O yüzden birbiriyle kaynaşmıştır. Hopa olarak yabancı barındıran tek ilçeyiz diye düşünüyorum Çünkü diğer ilçelerden gelenler Hopa'da çok rahatlıkla esnaf olabiliyor, hayat kurabiliyor Bu da bizim gurur kaynağımızdır. Biz Dışarıdan gelenlere de kucak açan ilçeyiz. Biz etnografik eserleri götürüyoruz, Ticaret Odası da Hopa'nın coğrafi işareti almış olan Laz Böreği ve Hamsili Ekmeğini götürecek orada Likapa’yı Hopa çayını,  kendi ürünlerini de Artvin tanıtım günlerinde standımızda tanıtacaklar. Bu tanıtım günleri turizme de destek sunacak. Hopa Aslında tarihi eserleri az olan bir ilçe ama biz destinasyonda yani konaklamada Doğu Karadeniz'de ileri düzeyde bir ilçeyiz. Batum'a, Karagöl'e gidecek olan turistlere gece  konaklama hizmeti sunuyoruz. Yani gece turistler Hopa’da  konaklıyor gündüz sabah erkenden geziye başlıyor Akşam yine Hopa'da konaklıyor. Hopa’da  konaklamanın daha da ağırlık kazanmasını istiyorum. Bir Otelcilik de yoğunuz gelen kabilelere gelen turistlere Otel bazında hizmet veriyoruz Diğer konularda yok denecek kadar az. Ama talep olursa her türlü desteği sunarak ev pansiyonculuğu için girişimlerde bulunuruz. Hopa Belediyesi olarak müzemizi daha geniş alana daha uygun bir yere taşımak istiyoruz Hopa'da bir turistin 2-3 saat zaman geçirebileceği bir müze yapmak istiyoruz. Kadın girişimcilere belediye olarak en fazla imkan tanıyan ilçe Hopa’dır sahildeki yerimizde belediye ait bir mekanımız var kadın girişimcilere tahsis edilmiştir parkın ortasında 3 adet dükkanımız vardır. Halk Eğitim ürettikleri ürünleri orada kira almaksızın yine Laz Böreği ve coğrafi işaret almış kadın girişimcilerimizin dükkanı var biz tanıtım imkanı sunuyoruz” diye konuştu.